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Rugon Roadmap

 

Disclaimer am Anfang:

 

Dieser Blog ist nichts für Lesefaule. In diesem Blog findet ihr die Aufarbeitung des Gamescom Feedbacks, sowie Priorisierung und dazu die Rugon Roadmap, wer, wie, woran arbeitet. 

Wir haben uns entschied dies mit euch offen zu teilen. Es macht einfach die Kommunikation angenehmer und ist auch für euch interessant. Ein Statement noch zu beginn:

Die Roadmap ist unter Vorbehalt ABER was auch immer passiert: Rugon wird fertig gemacht. “Rugon ist done, when its done!” und wird von uns nicht beiseite gelegt. 

Paula “Antuki” Gruner, Art Lead

 

 

For our english speaking folk:

the translation is below the german text. In the moment this is our only opportunity to handle the two language blogs but this will be changed in the future if we have the time for better website making. Thanks for your understanding. 

 

 

Und nun geht es los:

 

Gamescom Feedback

 

Urgent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

High

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Normal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Low

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UI/Visual

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Achten

 

 

 

Mulligan

  • Endturn Button
  • eng. Befestigung haben dt. Beschreibung + Machtwort, DuplicateKojok Mammon aktualisierung 
  • Kojok Mammons Effect triggerd auch als Sup gespielt
  • Gamescom Starterdecks
  • Überladung bei Schemenimpolosion fix
  • Heldenkarten bleiben als Support gespielt liegen
  • Mulligan (Longhover + Größe)
  • Karten wo die Effekt-Icons fehlen (Einzeln) updaten
  • Screenshakes sollen nicht doppelt abgespielt werden
  • Freez bei Heldenkarten richtig anzeigen
  • Spell Feedback Position
  • Steam Icons
  • Victory/Loss in Visual Queue
  • Stolz Effekt geht bei Silence + Support nicht aus
  • Seelenverbund + Begleiterritual → Gegner bekommt Karten angezeigt und verschwinden nicht
  • Cardburn Feedback (-1, -2 etc.)
  • Eisspeer freezt immer
  • Zauberkarten Level, richtiges Icon 
  • Arkaneflut + Ogan Bug
  • Spell bei dragging eigene Kreaturen ignorieren → in Auswahl kommen etc.
  • Your Turn Banner, wenn ein Spieler die Runde beginnt anzeigen
  • Cardtrigger Bug, wenn tot: Wächter des Kerns, Akademie
  • Player Drag des Pfeils
  • Gegnerische Kreaturen Drag des Pfeils
  • Ongoing Camera Initialization
  • 3 Leute sollen nicht einer Lobby join können
  • Assassine (Zauberkarten und Befestigungen lv. 1-2 machen keinen Schaden)
  • Doppelte Beschreibungen
  • Wording (Feind =/= Kreatur etc.) → Wording Lexikon
  • + keine Umgangssprache (eigenem)
  • Bucht der Heilung fix
  • Seelenverbund Longhover zeigt Testkarte
  • Seelenverbund wie Mulligan
  • Dmg Anzeigen bei Direktangriff
  • Longhover Shield Rework
  • Card Placing
  • Morphose System Design
  • Mörser schießt auch auf tote Kreaturen
  • Mulligan Text
  • Karten schweben ausprobieren
  • (erstmal) Highlight für Befestigungen, wenn spielbar
  • Support Drag Pfeil
  • Drachenschild Blutfleck + Schaden weg
  • Monstrosität Erstschlag wird angezeigt, ohne Verschlingen trigger
  • Interaktion Card Positionen (nach links schieben)
  • Duell/Lobby join
  • Duplicate: erzeuegt eine nicht gesilencde Karte, wenn diese vorher gesilenced war
  • Reduzierung von Level, Spirit auch grün kennzeichnen
  • Schemenspeicher erhöhter Spirit erst ab 6 Sp. grün
  • Schemenstreuung VQ anpassung
  • Arkane Eruption polish
  • Victory/Loss (eng./dt.) → nicht mehr über einen Partikel 
  • Allgemeines Feedback, wenn eine Karte nicht ausgespielt werden kann (Lv. nicht, nicht genug Spirit) + besseres Feedback, wenn Spirit benutzt wird
  • Text erscheint vertikal beim sterben einer Kreatur (bei Support)
  • dynamische Texte (Planung, Magieverstärkung)
  • Lebenspunkte passen sich immer direkt an + danach
  • Erbstück/Kurze Pause Target
  • Longhover Buff-Liste
  • Mulligan Phase HG ausgrauen o.ä.
  • Cleave Enemy Visual nicht gedreht
  • Platzhalter 3D-Gebäude für Befe. + Lebensanzeige
  • Hover ausschalten bei Mulligan, Vision, Soullink (wenn Karten nicht angezeigt werden, hover dann wieder an)
  • Window Mode fix
  • Leben Icon der Befestigungen = Spielerleben
  • Karten Rework (einheitlicher, länger, Sub-typ) + Field Rework (Shape, Schlachtkarte)
  • Karten Icons und KeywordIcons einheitlicher
  • neue Texte und Schriftart (!)
  • Endturn Button Rework (Feedback, gelbe Steine)
  • Sleep and Attack muss stärker/größer sein
  • → bewegen etc. need Konzept
  • mehr Screenshake bei Erdbeben
  • leichte Beugung des Auswahlpfeils
  • Machtwort von oben anzeigen lassen (polish)
  • Feedback von Zahlenänderungen bei Interaktion
  • Visuelle Überladung überarbeiten → (Nach Overload die Runde Spirit rot)
  • Verschlingen bei 4 ausgespielten Kreaturen doch ausspielen
  • Verschlingen nimmt immer Helden
  • Carna kann nach Effekt nochmal angreifen
  • Longhover raus
  • Karten größer
  • Hintergrund ausgrauen, desaturieren 
  • Text, was zu tun ist

 

Rugon Roadmap

 

Die Roadmape haben wir hier folgendermaßen zusammengestellt:

1-13 sind große Task bzw. Features die wir noch für Rugon machen müssen. In der Tabelle haben wir links die Monate und oben den jeweiligen GG_Dev. Die Nummern sind dann nach Monate und Dev eingepflegt wurden. Also kann man dem quasi entnehmen wann wer was macht und wie lange. :)

 

  1. Feld Anpassung + Karten Anpassung
  2. Server Anbindung (Progression + Monetarisierung)
  3. Menü Interface
  4. Ranking
  5. History
  6. Tutorial
  7. 2 vs. 2
  8. Arena
  9. Feedback VFX
  10. Artworks
  11. Marketing
  12. Sound
  13. QA

 

Das ist also zurzeit unsere aktuelle Roadmap, wie gesagt unter vorbehalt. 

Wir arbeiten sehr dynamisch, da auch wir nicht immer wissen, was uns die nächste Woche bringt. Was wir aber jetzt schon sagen können ist, dass der After Gamescom Patch euch nächste Woche erwarten wird.

 

Nebenbei bei Punkt 13. könnt ihr uns liebend gerne helfen. Spielt weiterhin fleißig Rugon. :D

 

Lasst uns gerne eure Gedanken zu diesem Blog in Discord oder auf unseren anderen Kanälen da. 

 

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GG_Antuki out and bye bye

 


 

Disclaimer at the beginning:

 

This blog is for people who like to read. A lot. In this blog you find our To Do-List based on your Gamescom feedback with prioritisation and in the Rugon Roadmap who works when on what.

Forgive us for our… awkward english)

We decided to share this openly with you. It eases communication and is interesting to you. A statement at the beginning: 

The Roadmap is not final, BUT whatever happens: Rugon will be finished.  “Rugon ist done, when it’s done!” - we won’t put it aside.

Paula “Antuki” Gruner, Art Lead

 

Now, let us begin:

 

Gamescom Feedback

 

Urgent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

High

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Normal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Low

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UI/Visual

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Watching

 

 

 

Mulligan

  • End turn button
  • Eng. fortifications have ger. text + Shaman’s decree has no text, Duplicate + Kojok Mammon adjustment
  • Kojok Mammons effect triggers even when used as support card
  • Gamescom starter decks
  • Scheme implosion: Overload fix
  • Hero cards stay on the field after death if used as support card
  • Mulligan (Longhover + dimensions)
  • Some cards are missing their effect icons
  • Screen shakes shouldn’t trigger twice
  • Freeze visual on hero cards 
  • Spell feedback position
  • Steam Icons
  • Victory/Loss in Visual Queue
  • Pride visual doesn’t vanish when silenced or supported
  • Soullink + Familiar summoning → Cards show on enemy side & won’t vanish
  • Cardburn feedback (-1, -2 etc.)
  • Ice spear always freezes neighbours
  • Spell card level: correct icon 
  • Arkane flood + Ogan bug
  • Spell card: when dragging on field ignore own creatures → in selection etc.
  • Your turn banner at the start of the game
  • Card trigger bug, when dead: Core Guardian, Woenangas academy
  • Player drag arrow
  • Enemy creatures drag arrow
  • Ongoing camera initialization
  • 3 people shouldn’t be able to join a 2-player-lobby
  • Assassin of Prestar (Spells and fortifications lv 1-2 deal no damage)
  • Multiple Descriptions on card longhover
  • German wording (Feind  =/= Kreatur etc.) → Wording lexikon
  • + no slang (eigenem)
  • Bay of healing fix
  • Soullink longhover shows Testkarte
  • Soullink like mulligan
  • Dmg-visual when attacking directly
  • Longhover shield rework
  • Card placing
  • Morphose system design
  • Mortar targets dead creatures
  • Mulligan text
  • try card floating 
  • (for now) Highlight für Fortifications when playable
  • Support drag arrow
  • Dragonshield no damage visual
  • The Monstrosity: Firstrike visual even without Gluttony trigger
  • Interaction card positions (move to the left)
  • Duel/lobby join
  • Duplicate: creates a non-silenced card even when the target card was silenced
  • Reduction of level/spirit cost in green font
  • Scheme reservoir: Spirit increase over maximum needs green font (right now only when spirit exceeds 5)
  • Scheme scatter visual queue adjustment
  • Arkane combustion polish
  • Victory/loss (eng./ger.) → right now a particle effect, change that 
  • General feedback when a card can’t be played (not enough level/spirit) + better feedback, when spirit is used
  • vertical text when creature died (during support)
  • dynamic text (Tactics, Magic boost)
  • Creature life in visual queue: live adjustment
  • Heirloom/Short break targeting
  • Longhover buff list
  • Mulligan phase background: grey scaling or similar
  • Cleave enemy visual upside down
  • Placeholder 3D-Buildings for fortifications + fortification life new icon
  • No hover during mulligan, vision, soullink (if no cards are shown, hover possible again)
  • Window mode fix
  • Fortifications life icon = Player life icon
  • Card rework (more homogeneous, longer, +subtype) + field rework (Shape, theme: battle map)
  • Card icons & keyword icons more homogeneous
  • new font & texts (!)
  • End turn button rework (Feedback, yellow stones)
  • Sleep and Attack bigger/stronger
  • → moving etc. need concept
  • More screenshake in Earthquake visual
  • Small curvature in selection arrow
  • Shaman’s decree visual shown upside down (polish)
  • Changing Values on cards: better feedback
  • Visual Overload adjustment
  • (After Overload: spirit font red)
  • Devour playable onto full board
  • Devour always targets heroes 
  • Carna can attack again after triggering its effect
  • No longhover 
  • Cards bigger
  • Background grey scale, desaturate
  • Text: Instructions on what to do

 

Rugon Roadmap

 

We assembled the roadmap using the following pattern:

1-13 are big tasks resp. features we still need to finish for Rugon. In the table we have the months (in the left column) and the respective GG_Dev (in the top row). The numbers are entered according to the work the dev does each month.  So you can see who does what when and for how long. :)

 

  1. Field adjustment + card adjustment
  2. Server connection (progression + monetization)
  3. Menu interface
  4. Ranking
  5. History
  6. Tutorial
  7. 2 vs. 2
  8. Arena
  9. Feedback VFX
  10. Artworks
  11. Marketing
  12. Sound
  13. QA

 

So that’s our roadmap for the time being - like we said, it’s not final.

We’re working very dynamically, because even we sometimes don’t know what the next week has in store for us. But what we can say right now is that our After Gamescom Patch will be released next week.

On a sidenote: With point 13. you can help us out if you want to. Continue playing Rugon diligently. :D

 

 

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GG_Antuki out and thank you GG_Cervos for the english translation :>